Ratoja oli kaksi ja välissä viime kerralta tuttu päällejuoksu ja välistäveto harjoitus. Me tosin tehtiin vain yksi rata, eikä sitäkään vissiin kokonaan . Ohjauksista harjoiteltiin jaakotus, sykkäri (?) ja viskileikkaus. On huomattavasti helpompaa alottaa ohjaustekniikan opettelu tyhjästä kun jos pohjalla olis jotain osaamista. Jaakotusta on toki otettu aiemmin Kristan tunnilla ja siinä ei tullu paljon uutta. Mutta ohjaaminen tehtiin nyt paljon tarkemmin.
                      Ninnu kiinnittää huomioa todella pienniin mutta tärkeisiin asioihin ja korjaa ohjaajaa jotta tekniikasta tulee mahdollisimman hyvä. Tän huomasin varsinkin sykkärissä (onkohan tuo se oikea nimi?). Wilma meni hyvin, mutta mun kädet pikkasen liian lennokkaasti. Tästä johtuen Wilman hyppy tuli laajemmalla kun oli tarve ja kaarto tarpeettoman pitkälle. Sain ohjeilla omat käteni kuriin ja ohjaamisen "minimiin", heti huomas paremman käännöksen ja helpomman hypyn. Se on kyl pienestä kiinni ja tarkkaavainen kouluttaja on todella tarpeen!
                      Jaakotuksessa olin alussa aina myöhässä, mutta Wilma teki kuitenkin erittäin hyvän suorituksen... mä vaan jäin jälkeen seuraavaan esteeseen nähden. Ninnu tarkkaili suoritusta ja komensi oikeassa kohdassa mua kääntymään ja homma toimi taas paljon paremmin. Pikkuhiljaa siis sain takaraivoon ajotuksen kohdilleen. Wilma sai kehuja, tekee erittäin hyvät käännökset varsinkin isoksi koiraksi .
                      Viskileikkauksessa lähdettiin liikkeelle niin että Ninnu palkkasi koiran hypyn jälkkeen. Toki ensin mulle piti opettaa miten ohjaan ja mihin juoksen. Mutta kun ohjaus meni kohdalleen palkattiin pari kertaa hypyltä ja sit vedettiin rataa eteenpäin putkeen ennen palkkaa.
                      Toista rataa ei tehty, mut yritän piirtää sen kuitenki talteen. Ohjauksissa tuli nyt sykkäri-jaakotus yhdestelmä... Mut nyt vaan tuo eka rata ja ohjaustekniikat olen nyt merkinnyt muistiin.