Meidän ongelmista se hankalin. Hektinen neiti reagoi kaikkeen ja nopeasti, makuuseen ei ole oikeen saatu rauhaa. Alotin makuun ruokailun yhteydessä, ruoka syötiin makuulla. Juu kyllä siinä maattiin, mut pidemmän päälle Wili alkoi vahtia kippoa ja koko keittiötä, niin tiukkaan et kiihtyi makuulla aina kun jotain tapahtui (pojat tai kissa liikkui edes hitusen). Tätä yritetiiin sit siedättää sekuntti kerrallaan ja pysyi maassa, mut ei ollut rauhaa. Ja kun minä olin ottanut etäisyyttä nousi Wilma turhan helposti ylös...juu ei toiminut .

Alotin rauhottumisen opettelun erikseen. Siitä on ollut aupua muuten, mut ei makuussa. Kotona ja täysin häiriöttömässä toimii hyvin, mut pienikin häiriö, saati sit kentällä... näkyy taas mielialan kiihtyminen ja se on turhan herkkä mieliala Wilmalle. Ja sit taas mietitään...

Jättöliikkeissä Wilma menee makuulle ja makaa hyvin, tarkkana ja keskittyneenä... ei samanlaisessa kiihtyneessä tilassa kun paikalla makuun aikana. Mitein mitä eroa minun toiminnassa on. Jättöliikkeet on "tottista", niissä vaadin oikean suorituksen, makuussa rauhottelen ja toivon . Eli vaatimusta kehiin ja tiukka koiran tarkkailu. Nyt seurautan makuu paikalle, komennan maate, otan purkillisen ruokakipon ja laitan taskuun. Kävelen 10 askelta ja odotan 10s selin. Koko ajan peilistä tarkkaillen. Käännyn, odotan taas sen 10s ja kävelen takas. Odotan vierellä pari sekunttia, palkkaan käsin makuussa muutaman kerran ja sit vapautan kehulla ja annan suoraan purkin. Siis aika lailla normi systeemi ja monille tuttu tapa... mut mulla on eri fiilis kun aikasemmin. Eli ketä tässä koulutetaan .

Kavereita on monesti mukana, mutta mun pitää nähdä Wilma peilistä itse. Muut ei huomaa niitä merkkejä mitä varon, eli kiihtymistä. Nyt Wilma makaa keskittyneesti minua tuijottaen, tarkkaavainen mut ei kiihtynyt . Ero on huomattava, ainakin mun silmin! Kotipihalla ajat on jo muutaman sekunnin pidempiä, mut hissukseen edetään. Näitä ei tehdä nyt ruokailun yhteydessä, eikä ruokakipolla, eikä lauman muiden läsnäollessa. Tärkein tässäkin tuntuu olevan minun oma mieliala ja mielikuvaharjottelut .